Wyślij e-mail
Terminy:
16 09 2014 - 17 09 2014 - Warszawa
Prowadzący
Przemysław Pedrycz – wykwalifikowany prelegent, specjalista w zakresie MS Office i CompTIA. Od 2009 r. certyfikowany trener, specjalizujący się w prowadzeniu szkoleń i kursów komputerowych z zakresu: Word, Excel, Power Point, Access, Outlook, Comptia A+. Uzyskał takie certyfikaty jak: MCT (Microsoft Certified Trainer), Microsoft Office Specialist (Word, Excel, Power Point, Outlook), Egzaminator ECDL (core, advanced, e-citizen, webstarter), Kursy Microsoft: 2279, 2285, 2274, 2275, 2276, 2277, Micros Res 9700, Micros Res 3700, Zaawansowany ECDL Power Point, Access, Advanced ECDL Word-processing, Advanced ECDL Spreadsheet, City & Guilds Website Design Level 3, City & Guilds Visual Basic.Net, Programowanie internetowe, Administrator sieci Mak (program Biblioteki Narodowej), Język migowy dla nauczycieli poziom 1-3. Trener współpracujący z Akademią Biznesu MDDP, prowadzący zajęcia na szkoleniach otwartych i zamkniętych z tematyki „Excel w praktyce finansowej”, „Excel w praktyce działów HR/Kadr”, „Excel biurowy” na każdym poziomie zaawansowania.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności w zakresie szybkiego i sprawnego posługiwania się programem Excel w codziennej pracy. Szczególną uwagę poświęcimy analizie oraz gromadzeniu danych osobowych pracowników. Uczestnicy nauczą się wyszukiwać, wyróżniać i eksportować dane w MS Excel, sporządzać raporty, analizy i zestawienia w krótkim czasie. Przedstawione zostaną możliwości automatyzacji często wykonywanych zadań celem sprawniejszego zarządzania bazą pracowników. W trakcie szkolenia wykorzystywane będą funkcje statystyczne i bazodanowe, zaawansowane używanie filtrów oraz formatowanie warunkowe. Przedstawiony będzie również sposób przygotowywania i zabezpieczania arkuszy, który w dalszej kolejności będzie przesyłany do uzupełnienia. Omówione zostanie drukowanie dokumentów z wszystkimi zaawansowanymi opcjami. Podczas warsztatu omówionych zostanie minimum 50 skrótów klawiszowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów personalnych/kadr oraz do osób zajmujących się analizą danych osobowych przy wykorzystaniu programu Microsoft Excel.
Program
1. Szybkie formatowanie dokumentów oraz przygotowanie ich do wydruku:
• Malarz formatów.
• Narzędzie „Formatuj jako tabelę”.
• Korzystanie ze styli i motywów.
• Ustawienia strony.
2. Wykorzystanie Excela do analizy danych:
• Sortowanie danych oraz sortowanie niestandardowe.
• Filtrowanie danych za pomocą filtra automatycznego oraz filtrowanie zaawnsowane
• Funkcje tekstowe wykorzystywane w celu wyodrębniania danych, m.in.:
- LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU,
- ZNAJDŹ, DŁ., ZŁĄCZ.TEKSTY
• Funkcje daty i czasu, m.in.
- DZIŚ, TERAZ, DNI.ROBOCZE
• Funkcje statystyczne, m.in.:
- LICZ.JEŻELI, LICZ.WARUNKI,
- ŚREDNIA.JEŻELI, ŚREDNIA.WARUNKÓW.
• Funkcje wyszukiwania i adresu, m.in.:
- WYBIERZ,
- WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO.
• Funkcje bazodanowe.
• Tabele przestawne.
3. Zbieranie danych z różnych źródeł i przedstawienie ich w przystępnej formie:
• Importowanie danych z różnych źródeł.
• Tworzenie łączy do innych skoroszytów.
• Narzędzie konsolidacji danych.
4. Ochrona, współdzielenie plików oraz śledzenie zmian:
• Ochrona na różnych poziomach:
- ochrona pliku,
- ochrona skoroszytu,
- ochrona arkusza.
• Udostepnianie skoroszytu.
• Śledzenie zmian.
• Kontrola użytkowników pod kątem dostępności danych.
5. Wychwytywanie wartości błędnych:
• Typy błędów w Excelu i ich kontrola.
• Zastosowanie funkcji JEŻELI.BŁĄD.
6. Makra jako narzędzie do automatyzowania często wykonywanych czynności:
• Zasada działania makra.
• Metody nagrywania makr.
• Edytowanie makra w Visual Basic for Application.
• Metody uruchamiania makr.
7. Tworzenie formularzy elektronicznych - wykorzystanie formatów programu Microsoft Excel.
8. Efektywna współpraca z programem Microsoft Word – korespondencja seryjna.
9. Drukowanie:
• Drukowanie na dowolnej ilości stron.
• Podział stron.
10. Reguła sprawdzania poprawności:
• Ograniczanie edycji przez użytkownika.
• Wymuszanie zadanych odpowiedzi.
• Zabezpieczanie
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 1240 zł + 23% VAT,
- dwóch i więcej osób 1140 zł/os +23% VAT
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć:
- Warszawa - sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP ul. Domaniewska 39A,
- Wrocław, Poznań - w hotelu w centrum miasta.