W zakresie marketingu oferujemy wsparcie w przygotowaniu strategii marketingowych. Na proces przygotowania strategii marketingowych składają się następujące etapy: 1) przeprowadzenie audytu marketingowego, 2) identyfikacja i dookreślenie grup docelowych, 3) analiza konkurencji oraz 4) zbudowanie strategii komunikacji.
Audyt marketingowy pozwala na uporządkowanie oraz ocenę dotychczasowych działań marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorstwo. Na tym etapie krystalizują się założenia dotyczące strategii komunikacji, a analizie poddawane są również elementy składające się na markę przedsiębiorstwa, a w przypadku jej braku kreowane są nowe, pożądane wartości.
Po przeprowadzeniu audytu identyfikuje się grupy docelowe w celu ich dookreślenia. Na ich podstawie opracowywana jest strategia marki z uwzględnieniem i zrozumieniem potrzeb dotychczasowych oraz potencjalnych klientów. W dalszej kolejności planowane są działania marketingowe.
Następnie przeprowadza się analizy działań marketingowych konkurencji, co pomaga w określeniu obszarów, które wyróżniają przedsiębiorstwo. Identyfikacja marketingowych źródeł przewagi konkurencyjnej oraz inspiracja najlepszymi rozwiązaniami rynkowymi stanowią integralną część strategii marketingowej.
Zwieńczenie prezentowanego procesu stanowi strategia komunikacji – zestaw rekomendacji związany z możliwymi do zaimplementowania rozwiązaniami z zakresu komunikacji marketingowej. Strategia ta stanowi wynikową przeprowadzonych analiz. Skuteczne wdrożenie rekomendacji może zaważyć o efektywności całej strategii marketingowej.
Zakres proponowanych działań może zostać rozszerzony o badania marketingowe – zarówno ilościowe (ankietowe), jak i jakościowe – dotyczące m.in. wizerunku marki, preferencji nabywców, pozycji konkurencyjnej oraz grup docelowych.
Ponadto integralną część strategii stanowi wzór briefu agencyjnego, który po uzupełnieniu może zostać przekazany do realizacji wybranemu podmiotowi: agencji reklamowej, agencji PR czy agencji interaktywnej. Przygotowywana jest również lista rekomendowanych podmiotów do potencjalnej współpracy.