Wstęp TSJ jest szkołą specjalizującą się w nauczaniu języków obcych: angielskiego, francuskiego, niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego oraz języka polskiego dla obcokrajowców. Jest to nieduża szkoła, dzięki czemu możemy zaproponować nie tylko indywidualne podejście do ucznia i rodzinną atmosferę, ale również profesjonalne metody nauczania. Nasi słuchacze czują się tu znakomicie, co jest potwierdzone ich opiniami po zakończonym kursie. Nauczanie w TSJ pozwala na połączenie wiedzy językowej i kulturowej oraz na rozwijanie zdolności komunikacyjnych. Opiera się na wykorzystywaniu zróżnicowanych zadań co zapobiega znużeniu i motywuje do nauki (symulacje autentycznych sytuacji, odgrywanie ról, techniki pracy zbiorowej, praca na przykładach z życia codziennego, nie zapominając o nowoczesnych metodach multimedialnych.) Program zakłada dużo pracy własnej ucznia, ale nauka z nami staje się też przyjemnością! |
|
Organizacja Zapisy na kursy językowe dokonywane są w sekretariacie szkoły lub przez internet (www.tsj.com.pl). Wcześniej oczywiście dokonywana jest kwalifikacja ucznia na podstawie testu i rozmowy kwalifikacyjnej z koordynatorem danego języka. Jest to niezwykle ważne, ponieważ zależy nam na tworzeniu grup na wyrównanym poziomie nauczania. Test kwalifikacyjny dostępny jest również w internecie. Sekretariat Szkoły otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00-19.00 i w sobotę od 09.00 do 14.00. Kontakt z sekretariatem to nie tylko telefon, ale również poczta elektroniczna, gadu-gadu i telefon przez internet (numery na naszej stronie internetowej: Wyślij e-mail Dbając o komfort naszych słuchaczy oddajemy do ich dyspozycji wygodne, ciche i słoneczne sale, wyposażone w sprzęt audio-wizualny (magnetofony, telewizory, video, dvd). W sekretariacie, przy kawie, można przeczytać czasopisma w językach obcych lub wypożyczyć film dvd w wersji oryginalnej (proponujemy ponad 300 tytułów ). Nasi słuchacze uczestniczą również w organizowanych przez Szkole wieczorkach językowych, pokazach filmowych czy zabawach integracyjnych.
|
|
Przebieg kursu Po pierwszych zajęciach ( i przed drugimi) słuchacz ma prawo do zmiany grupy lub rezygnacji z kursu z odzyskaniem wszystkich poniesionych kosztów (taki paragraf zawiera umowa podpisywana przed rozpoczęciem kursu) Przebieg kursu w każdej grupie jest nadzorowany, możliwe są hospitacje na zajęciach. Wszystkie ewentualne uwagi sluchaczy są natychmiast rozpatrywane. Na bieżąco kontaktujemy się ze słuchaczami nieobecnymi w celu przekazania zaległego materiału lub ustalenia bezpłatnych konsultacji w celu nadrobienia materiału. Pod koniec kursu słuchacze piszą test końcowy oraz wypełniają formularze ocen kursu i lektora. Test koncowy oceniany jest metoda procentowa i musi być zaliczony w przypadku kontynuacji. Po zakończonym kursie każdy słuchacz otrzymuje certyfikat informujący o osiągniętym poziomie oraz frekwencji. Wysoka frekwencja uprawnia do zniżek na kolejny semestr. Istnieje także możliwość uzyskania zaświadczenia o uczestniczeniu w kursie językowym. |
|
Kursy w grupach Proponujemy zajęcia w grupach od 4 do 10 osób. Istnieje też możliwość utworzenia grup 2 lub 3 osobowych. Semestr obejmuje 58 godzin lekcyjnych. Zajęcia odbywają się na wszystkich poziomach: A1 - Użytkownik początkujący - Potrafi zrozumieć i stosować wyrażenia z języka codziennego oraz wyrażenia potoczne, jak również bardzo proste wypowiedzi mające na celu zaspokojenie konkretnych potrzeb. Potrafi przedstawić siebie lub inną osobę oraz zadać jej pytania dotyczące – np. miejsca zamieszkania, jej znajomych, posiadanych przez nią rzeczy, etc. – może także odpowiedzieć na pytania tego samego typu. Potrafi porozumiewać się z innymi w prosty sposób, jeśli jego rozmówcy mówią wolno i wyraźnie oraz wykazują chęć współpracy. A2 - Użytkownik początkujący - Potrafi zrozumieć pojedyncze zdania oraz wyrażenia często używane i związane bezpośrednio z życiem codziennym (np.: dane o sytuacji osobistej i rodzinnej, zakupy, najbliższe otoczenie, praca). Potrafi się porozumieć w trakcie wykonywania zadań prostych, codziennych, wymagających jedynie bezpośredniej i prostej wymiany informacji na znany temat. Potrafi opisać za pomocą prostych środków swoje wykształcenie, swoje bezpośrednie otoczenie i wypowiadać się na tematy związane z niezbędnymi potrzebami. B1 - Użytkownik samodzielny - Potrafi zrozumieć zasadnicze punkty rozmowy, gdy używany jest język jasny i standardowy, a rozmowa dotyczy spraw znanych związanych z pracą, szkołą, czasem wolnym, etc. Potrafi sobie poradzić w większości sytuacji, jakie spotyka w podróży w regionie języka docelowego. Potrafi wypowiedzieć się w sposób prosty i zwięzły na tematy z życia codziennego i dotyczące własnych zainteresowań. Potrafi opowiedzieć wydarzenie, przeżycie osobiste lub sen, wyrazić nadzieję lub cel, jak również przedstawić krótko uzasadnienie lub wyjaśnienie dotyczące projektu lub pomysłu. B2 - Użytkownik samodzielny - Potrafi zrozumieć zasadnicze aspekty problemów konkretnych lub abstrakcyjnych przedstawionych w tekstach złożonych, w tym dyskusję specjalistyczną dotyczącą własnej tematyki zawodowej. Potrafi porozumieć się na tyle swobodnie i spontanicznie, że rozmowa z rdzennym użytkownikiem języka wolna jest od napięć, tak w przypadku jednej jak i drugiej strony. Potrafi wyrazić się w sposób jasny i szczegółowy na wiele tematów, wyrazić opinię na dany temat wykazując pozytywne i negatywne strony różnych (proponowanych) wyborów. C1 - Użytkownik zaawansowany - Potrafi zrozumieć szeroką gamę długich i trudnych tekstów oraz zrozumieć ukryte w nich podteksty. Potrafi wypowiedzieć się spontanicznie i biegle nie zastanawiając się zbytnio nad doborem słów. Potrafi posługiwać się językiem skutecznie i swobodnie w życiu społecznym, zawodowym lub w czasie studiów. Potrafi budować wypowiedzi na tematy złożone, jasne, o wyraźnej strukturze i wykazać się opanowaniem narzędzi językowych służących organizacji i wewnętrznej spójności dyskursu. C2 - Użytkownik zaawansowany - Potrafi zrozumieć bez wysiłku praktycznie wszystko, co czyta lub słyszy. Potrafi odtworzyć fakty i argumenty z różnych źródeł pisemnych i ustnych streszczając je w sposób zwięzły i spójny. Potrafi wypowiedzieć się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie oraz uwydatnić niuanse znaczeniowe tekstów o złożonej tematyce. Podział zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego. |
|
KURSY INDYWIDUALNE Kursy tego typu są elastyczne i pozwalają na koncentrowanie się na indywidualnych potrzebach słuchacza. |
|
METODY NAUCZANIA Szkoła stosuje podejście, które pozwala na elastyczność w doborze metod i zadań, które są w danym momencie najbardziej odpowiednie. |
|
MATERIAŁY Na wszystkich poziomach korzystamy z najlepszych materiałów dostępnych na rynku, podręczników dostosowanych do potrzeb sluchaczy, jak również materiałów dodatkowych prezentujących różnorodność języków ( prasa, film, muzyka), dzięki czemu zajęcia są interesujące i urozmaicone, a przede wszystkim przynoszą efekty. |
|
KADRA Lektorzy naszej szkoły posiadają dyplom odpowiedniej filologii, wykształcenie pedagogiczne i doświadczenie. |
|
PRZEBIEG REKRUTACJI
|
SEMESTR
|
MATERIAL
|
SLOWNICTWO
|
UMIEJETNOSCI
|
I English File 1 (1-5) |
Zaimki osobowe i dzierzawcze Odmiana czasowników “to be” i “to have” Czas Present Simple Przedimki “A/an/the/that/” Czasownik “can” Liczebniki |
Slownictwo na podstawowym poziomie dotyczace przedmiotów codziennego uzytku, zywnosci, zawodów, zdrowia, codziennych czynnosci |
Powitania i nawiazywanie znajomosci Pytanie i udzielanie odpowiedzi o czas Prowadzenie prostych dialogów w sklepie Zamówienie posilku w restauracji Umiejetnosc prowadzenia rozmowy o pracy |
II English File 1 (6-10) |
Konstrukcja “there is /there are” Czas Past Simple Czas Present Continous Wyrazenie “be going to” dla przyszlosci Stopien wyzszy przymiotników Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne Tworzenie przyslówków |
Slownictwo: muzyka, kolory, rodzaje wakacji, ubrania, poszerzone slownictwo dotyczace jedzenia i picia |
Uzyskiwanie informacji na temat odjazdu/ przyjazdu pociagów autobusów, etc. Zadawanie pytan i udzielanie odpowiedzi o droge Prowadzenie rozmowy telefonicznej Zakupy w sklepie odziezowym |
III English File 2 (1-4) |
Porównanie czasów terazniejszych Czas Present Perfect Wyrazanie koniecznosci “have to/ don’t have to” Zastosowanie czasu Present Continous dla przyszlosci Czas Past Continous Zdania warunkowe typ I Stopien wyzszy przymiotników |
Pogoda Czynnosci codzienne, sposoby spedzania wolnego czasu, ksztalty i materialy, opisywanie wygladu, hotel, kuchnia |
Prowadzenia dialogów w recepcji hotelowej, w kantorze Zamawianie taksówki, zamawianie posilku w restauracji |
IV English File 2 (5-8) |
Bezokolicznik i gerund po czasownikach Present Perfect z since/for/yet/already/just Okreslenia ilosci: “a lot of, much many, few, a few a little” “had to, didn’t have to” Czasowniki modalne “should, must” Zastosowanie czasownika “will” w przyszlosci Strona bierna w czasie terazniejszym i przeszlym |
Sport Rózne okreslenia dotyczace wieku Miasto Przymiotniki opisujace osobowosc Wyrazanie uczuc i opinii: przymiotniki z koncówkami “-ing i –ed” Czasownik get Rodzaje filmów Podstawowe Phrasal verbs |
Pytanie o droge, udzielanie informacji osobie pytajacej o droge Zakupy, reklamowanie zakupionych towarów Opisywanie swojego stanu zdrowia, rady dotyczace zdrowych zachowan |
V English File Intermediate (1-4) |
Czas Present Perfect Continous “Both, neither, either” Okoliczniki czasu stosowane w Present Simple Question Tag Konstrukcja “used to do” Czasowniki modalne “can, could, might ,may” Zdania warunkowe typ 1 i 2 - porównanie |
Relacje miedzyludzkie Kolokacje z czasownikami do, make, get, take, etc Opisywanie wygladu i osobowosci czlowieka slownictwo dotyczace sposobów odzywiania sie praca, pieniadze |
Wyrazanie zgody i sprzeciwu Rozmowa o wadach i zaletach danego zagadnienia Wyrazanie prosby i proszenie o zgode Sprawdzanie informacji, dowiadywanie sie o szczególy |
VI English File Intermediate (5-8) |
Czasowniki modalne wyrazajace koniecznosc ”must, have to, should” Czas Past Perfect Definig and non-definig Relative Clauses Strona bierna Czasowniki modalne: spekulacja might/could/must can’t Mowa zalezna Zdania warunkowe typ 3 |
Rodzaje pojazdów, ruch uliczny Samochód i prowadzenia auta Kino i rodzaje filmów Muzyka Teatr Podróze Wady urzadzen i ubran |
Przeprowadzanie wywiadów na dany temat Wyrazanie aprobaty dezaprobaty Wyrazanie swoich upodoban Skladanie skarg zwiazanych z wakacjami Skladanie skarg w hotelu i w restauracji |
VII English File Upper-intermediate (1-4) |
Gramatyka phrasal verbs Tworzenie pytan we wszystkich czasach Gramatyka przyslówka Czas Future Continous i Future Perfect Wyrazenia “used to do” i “be/get used to doing” Czas Past Perfect Continous Czasowniki modalne z Perfect Infinitive |
Media Poczucie humoru, zarty Rodzaje chorób i zabiegi medyczne Informatyka i nowe technologie Czesto mylone czasowniki (rob/steal, win/earn ...) Historia i polityka |
Rozpoznawanie symboli fonetycznych Planowanie dobrego wypracowania Doskonalenie rozumienia: rozumienie humoru ze sluchu i w tekscie pisanym Pisanie eseju o zaletach i wadach danego zagadnienia |
VIII English File Upper -intermediate (5-7) |
Gramatyka przymiotnika, Zdania z ‘”wish” Czasownik modalny “would” Konstrukcja “have something done” Relative clauses z “what, which, whom” Mowa zalezna Zdania wyrazajace cel, kontrast “Forget to do” vs. “forget doing” |
Moda Kobiety i mezczyzni Mieszkanie i wnetrze Zwierzeta i ich ochrona Slowa posiadajace wiele znaczen e.g. lie Typy przestepstw i postepowanie sadowe Slownictwo zwiazane z biznesem Róznice miedzy jezykiem angielski i amerykanskim |
Pisanie : opis osoby Wyrazanie opinii na pismie Doskonalenie umiejetnosci sluchania i czytania Dluzsze wypowiedzi ustne i pisemne przedstawiajace poglad na dany temat wraz z uzasadnieniem
|
Zajęcia na wszystkich poziomach zaawansowania, przygotowania do certyfikatów, konwersacje.
ZAJĘCIA W GRUPIE |
ANGIELSKI |
POLSKI PORTUGALSKI
|
||||
CENA |
CENA ZA |
ILOŚĆ |
CENA |
CENA ZA 45 minut |
ILOŚĆ GODZIN |
|
Od 4 do 8 osób |
1000 zł |
17,50 zł |
58 |
915 zł |
15,80 zł |
58 |
3 osoby |
1000 zł |
22,50 zł |
44 |
915 zł |
20,80 zł |
44 |
2 osoby |
1000 zł |
33,50 zł |
30 |
915 zł |
30,50zł |
30 |
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE |
1056 zł |
66 zł |
16 |
955 zł |
60 zł |
16 |