Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najbardziej popularna i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na ciemne i jasne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim niezwykle bogatych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, kiedy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor bordo, szkarłat lub purpura. Barwy zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Gdy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarym kolorem. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Gdy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie poszukują innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.