Skuteczność zajęć rewalidacyjnych - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice chorych dzieci. Podkreślają, że choć pomagają one podnieść stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej możliwość do zarobienia i utrzymania się materialnego w przyszłym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane grupowo jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są zajęcia reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.