|
To, co wyróżnia nas spośród innych przedszkoli to przede wszystkim:
wyjątkowa kadra pedagogiczna z wysokimi kwalifikacjami. Nauczycielki są doskonale przygotowane podwzględem metodycznym. Wychowawczynie posiadają wyższe wykształcenie z przygotowaniem pedagogicznym i wychowaniem przedszkolnym. Wszystkie nauczycielki posiadają niezbędne kwalifikacje do pracy metodą glottodydaktyki i edukacji matematycznej metodą Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej. Ponadto uzupełniają swoją wiedzę na kursach i szkoleniach (kurs Weroniki Sherborn, warsztaty w/g koncepcji Mazlish - Faber, szkolenia z zakresu rytmiki, plastyki, muzyki). Nasz personel charakteryzuje się wyjątkowymi predyspozycjami do pracy z dziećmi. Wszystkie Panie są ciepłe, troskliwe, dbają o dzieci. Są zawsze uśmiechnięte.
wyjątkowe warunki lokalowe, specjalnie dobrane pod kątem przyszłego, prawidłowego rozwoju emocjonalnego i fizycznego dzieci. Szczególną uwagę przywiązujemy do estetyki, wyglądu i wyposażenia sal przedszkolnych. W każdej sali znajdują się kąciki tematyczne wyposażone w odpowiednie pomoce i materiały dydaktyczne do których dzieci mają nieograniczony dostęp. Dzięki temu dzieci moga eksperymentować, badać i poznawać według własnych potrzeb i zainteresowań.
własne (około 500 m) place zabaw, które wyposażone są w zabawki, które posiadają atest Cobrabid. wszystkie zabawki są co roku badane przez specjalistyczną firmę pod kątem dalszego bezpiecznego użytkowania. Zabawki są zaprojektowane i wykonane z najlepszych materiałów.
Okres przedzkolny jest czasem swobodnej zabawy oraz wyposażeniem dziecka w niezbędną wiedzę o otaczającym świecie. Rodzice mogą oczekiwać od naszego przedszkola prawidłowego zdiagnozowania możliwości i potrzeb dziecka oraz właściwej stymulacji jego rozwoju. Są rzetelnie informowani o postępach dzieci w kartach "Krok po kroku". Każdy z rodziców posyłający dziecko do Akademii Uśmiechu dokonuje wyboru spośród wielu ofert innych placówek, które zawierają różnorodne propozycje.
Co nasze przedszkole wyróżnia spośród innych placówek ? Dlaczego warto wybrać nasze przedszkole?
Akademia Uśmiechu to przedszkole o profilu edukacyjno-artystyczno-językowym.W pierwszych latach swojego życia dziecko dowiaduje się ogromnie dużo o swym otoczeniu. Dokonuje tego poprzez badanie, odkrywanie oraz nieustanne interakcje z tym, co go otacza. To w jaki sposób te interakcje się stymuluje może decydować o kierunku potrzeb poznawczych dziecka oraz o jego wrażliwości.Pierwszych sześć lat życia dziecka to bardzo ważny okres w jego życiu.Wówczas rozwój poszczególnych ośrodków w mózgu jest najbardziej intensywny. To właśnie wtedy dziecko nabywa niezbędnych w dalszym życiu umiejętności. Jest ciekawe świata, a wszelkie informacje przyswaja bez wysiłku.
Profil edukacyjny - edukacja zawiera w sobie treści związane z wychowaniem i kształceniem (edukować, łac. educo, oznacza wychowywać, kształcić). "Akademia Uśmiechu" realizując cele i zadania wynikające z założeń programowych zmierza do wszechstronnego rozwoju każdego swojego wychowanka. Każde dziecko zdobywa wiedzę i umiejętności pod bacznym okiem wykwalifikowanego pedagoga, który czuwając i pracującz grupą, nie zapomina o indywidualnym podejściu do każdego dziecka. Mając na uwadze dobro wychowanków, a więc zapewnienie im pełnego, dostosowanego do wieku, możliwości , rozwoju (fizycznego, umysłowego, społeczno - moralnego, emocjonalnego, przyrodniczego, kulturowego, estetycznego), przedszkole nasze realizuje zagadnienia edukacyjne i działania dydaktyczno - wychowawcze na bardzo wysokim poziomie. Wysoki poziom świadczeń edukacyjnych osiągamy poprzez włączenie do treści zawartych w programie podstawowym, programów i metod uzupełniających ("Dziecięca matematyka" wg koncepcji E. Gruszczyk - Kolczyńskiej, "Glottodydaktyka" - B. Rocławskiego, "Edukacja ekologiczna" - G. Kutyłowskiej, "Metoda Ruchu Rozwijającego" - W. Sherborne), które pogłębiają i ułatwiają dzieciom przyswajanie określonych treści, zrealizowanych w toku procesu dydaktycznego, rozwijają u dzieci zainteresowanie i pasje. Zapewniają one również dzieciom pełny i permanentny rozwój zarówno emocjonalny, jak i społeczny.
Profil artystyczny - Wychowanie i kształcące walory aktywności twórczej. Herbert Read, jeden z największych teoretyków wychowania przez sztukę, powiedział, że całe nasze życie może być szczęśliwe o ile jest spontaniczne. Dzieciństwo jest przykładem życia spontanicznego, swobodnej gry wyobraźni, działania twórczego w zakresie rysunku, muzyki, kreatywnego ruchu, gestu, improwizowanej gry teatralnej. Dzieci są kreowane z natury, dlatego tę wspaniałą właściwość wieku dziecięcego należy w nich pielęgnować i rozwijać. Wewnętrzny świat dziecka to otwarty zespół wyobrażeń, uczuć i przekonań, które z uwagi na swą intensywność dążą do uzewnętrznienia się jako możliwości i potrzeby twórcze. Akceptując te zainteresowania dziecka oraz spontaniczny charakter jego twórczej aktywności "Akademia Uśmiechu" dostarcza mu odpowiednio wyważone porcje informacji empirycznych, które skłaniałyby je do wyrażania emocji. Różnorodne pobudzające działania o charakterze artystycznym organizowane przez "Akademię Uśmiechu" mają na celu rozwijanie wyobraźni oraz naturalnych potencji kreacyjnych dziecka. Nauczyciel organizując działania twórcze z dziećmi wkracza w świat fantastycznej przygody, w której dorosły i dziecko razem poznają świat i tworzą jego wizję. Dzieci przedszkolne wykazują ogromne zaangażowanie w działania twórcze, są otwarte i spontaniczne, doskonale reagują na wszystkie propozycje nauczyciela. Wykazują się inicjatywą, pomysłowością i otwartością na nowe wyzwania. Wytwory ich działalności plastycznej mają niewątpliwie duży ładunek ekspresji wewnętrznej. Opowiadają o dziecięcych emocjach i przeżyciach. Doświadczenia twórcze z naszymi wychowankami organizowane są ze świadomością, że najważniejszy jest sam proces tworzenia, eksperymentowania z tworzywem, uruchamianie naturalnych instynktów kreacyjnych, wrażliwości i wyobraźni dziecięcej. Rozwijając i kształtując tę postawę organizujemy działania integracyjne, analogiczne do zabawy dziecka, w których ruch, słowo, dźwięk i formy wizualne występują niemal jednocześnie. Aby zachować tę zintegrowana formę aktywności dziecka stanowiącą jego naturę staramy się wzmacniać jego potencję kreacyjne wyposażając je w środki wyrazu.
|