Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
Projektowanie ścieżek kariery w organizacji polega na planowaniu rozwoju pracowników oraz podejmowaniu takich działań, które przygotują ich do wykonywania pracy i zajmowania stanowisk o większej / innej tematycznie odpowiedzialności. Dobre planowanie opiera się na umiejętnym rozpoznaniu i zweryfikowaniu potrzeb, aspiracji i umiejętności pracownika, a następnie zbudowaniu schematu rozwoju pracownika w firmie oraz zapewnieniu jego potrzeb samorealizacji. Działanie takie zabezpiecza przed utratą najcenniejszych i ambitnych pracowników, spowodowaną znużeniem zajmowanym stanowiskiem oraz bieżącym zakresem obowiązków. W dzisiejszych przedsiębiorstwach, posiadających spłaszczone struktury organizacyjne, działanie takie jest prawdziwym wyzwaniem i realną inwestycją w posiadane zasoby ludzkie.
Jak tego dokonać, jak efektywnie motywować pracowników?
Na to i na inne pytania odpowiedzi znajdziesz podczas szkolenia!!!
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów personalnych, osób odpowiedzialnych za HR, menedżerów zarządzających pracownikami, odpowiedzialnych za budowanie skutecznych i efektywnych zespołów pracowniczych.
Cele szkolenia
Zdobycie wiedzy na temat znaczenia i zasad budowania ścieżek kariery, zasad budowania ścieżki kariery w organizacji o płaskiej strukturze zarządzania. Rozwój pracowników na różnych poziomach struktury organizacyjnej. Wielostanowiskowość jako inwestycja w wiedzę organizacyjną oraz narzędzie ograniczania ryzyka biznesowego. Rozwój umiejętności w aspekcie określania kwalifikacji pracowniczych i ich diagnozy. Podniesienie umiejętności motywowania pozafinansowego, wspólnego określania celów oraz realizacji tychże.
Jakie korzyści odniesiesz…
W trakcie szkolenia dowiesz się:
- na czym polega proces ludzkiej motywacji?
- czy rozwój motywuje?
- co motywuje, a co demotywuje do działania?
- jak planować rozwój pracownika
- jak planować rozwój pracownika wspólnie z nim
- jak inspirować innych do działania?
Program szkolenia
1. Budowanie ścieżek kariery jako element strategii personalnej firmy
- gdzie jesteśmy i jaki jest stan organizacji pod względem zasobów ludzkich?
- gdzie chcemy być i jaki stan chcemy uzyskać w przyszłości?
- jak to osiągnąć?
2. Znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami
- system wartości i ukierunkowanie rozwoju
- system motywacyjny jako odzwierciedlenie systemu wartości
- rekrutacja i selekcja pracowników pod względem najbardziej pożądanych cech osobowości
- kształtowanie postaw proklienckich
- styl kierowania i rola pracy zespołowej
- system komunikacji i klimat organizacyjny
- identyfikacja z firmą i jej misją
3. Kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika
- określenie pożądanych kwalifikacji pracownika
- określenie niezbędnych doświadczeń zawodowych
- analiza wyników osiągniętych w realizacji wcześniejszych zadań
4. Czynniki decydujące o planowaniu kariery
- indywidualne preferencje zawodowe pracowników
- predyspozycje pracowników
- możliwości pozyskania i rozwijania niezbędnych kompetencji i kwalifikacji
- cele i możliwości firmy w zakresie szkolenia i awansowania pracownika
5. Diagnoza potencjału rozwojowego pracownika
- rozmowa dotycząca kariery (system wartości, najważniejsze aspekty pracy , zakres zainteresowań zawodowych, stopień przywiązania do firmy )
- badanie kwalifikacji
-przedmiot analizy : osobowość , umiejętności, kondycja fizyczna; osobista analiza SWOT ;
-metody badania: dane z okresowej oceny pracowniczej, obserwacja na miejscu pracy , rozmowa , ankieta , kwestionariusz, coaching indywidualny, assessment i development center, obserwacja podczas szkoleń i badanie efektywności szkoleń
6. Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej
- określenie ścieżki awansu z uwzględnieniem perspektywy czasowej
- stopień szczegółowości planowania w perspektywie czasu
- uwzględnienie faz rozwoju indywidualnego i czynników społecznych
- uwzględnienie alternatywnych wariantów rozwoju zawodowego
- ustalenie sposobu weryfikacji postępów w rozwoju i nabywania kwalifikacji
7. Cechy planu ścieżki kariery zawodowej
- spójność z rodzajem działalności firmy
- dostosowanie do obecnej i przyszłej kultury organizacyjnej
- uwzględnienie różnorodnych elementów funkcji personalnej: ocena , kształcenie, przesunięcia poziome, awans i degradacja pracownika
- elastyczność – uwzględniający zmiany wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- zawierający co najmniej dwa warianty rozwoju
8. Zespół odpowiedzialny za planowanie ścieżek kariery – skład i zadania
9. Korzyści z budowania ścieżek kariery
- dla organizacji
- dla pracownika.
10. Motywacja i jej zmienne
- co wpływa na poziom motywacji pracowników,
- cele ’ego’, zaangażowanie i kompetencja, nagrody zewnętrzne,
- motywacja pozytywna,
- motywacja negatywna.
11. Jak motywować?
- 9 praw motywacji
12. To co nas demotywuje..
- stawianie pracownikom celów, które są narzucone z góry i nie konsultowane z nimi,
- poczucie niesprawiedliwości,
13. Zależność pomiędzy jawnością wynagrodzeń, poczuciem sprawiedliwości, a motywacją do pracy,
14. Przydzielanie pracownikom zadań niezgodnych z prawem
15. Nagrody i kary
16. Zasady przyznawania nagród, zróżnicowanie nagród.
17. Zachowanie proporcji między nagradzaniem i karaniem.
18. Podsumowanie
Metodologia
Warsztaty, prezentacje, case study, konsultacje indywidualne. Szkolenie ma charakter autorski i opracowane zostało w oparciu o doświadczenia trenera wynikające w pełnienia funkcji kierowniczych w organizacjach oraz z prowadzonych projektów doradczych i szkoleniowych dla dużych i małych organizacji w tym dla międzynarodowych koncernów.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni, 16 godzin dydaktycznych
Prowadzący szkolenie
Szkolenie poprowadzi wykładowca posiadający bogate doświadczenie praktyczne oraz głęboką wiedzę teoretyczną. Wykładowca akademicki w zakresie zarządzania, zarządzania polityką szkoleniową oraz rozwijania kapitału intelektualnego w organizacji. Pracował jako dyrektor pionu organizacyjnego w spółce giełdowej oraz jako dyrektor operacyjny w spółce produkcyjnej branży mechanicznej. Absolwent Politechniki Warszawskiej w specjalności informatyczne systemy zarządzania oraz Szkoły Głównej Handlowej w zakresie zarządzania wiedzą.
Autor publikacji w tematyce zarządzania personelem, wykorzystania telepracy w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz wykorzystania funduszy strukturalnych na działania szkoleniowe i doradcze w przedsiębiorstwach. Doświadczony trener biznesu i konsultant, posiadający w portfelu doświadczeń współpracę zarówno z małymi jak i największymi polskimi przedsiębiorstwami.
Koszt uczestnictwa
1484,- PLN Dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. Do ceny należy doliczyć 22% podatek VAT.
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. (0-22) 374 31 31