 
                                Kategoria: Wyślij e-mail
	Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników umiejętności projektowania procesu rekrutacji i skutecznego prowadzenia rozmów selekcyjnych.
	Celem szczegółowym szkolenia jest zdobycie i doskonalenie umiejętności z zakresu:
	• przygotowania procedury selekcyjnej,
	• tworzenia profilu wymagań zawodowych na dowolne stanowisko pracy,
	• postępowania w różnych sytuacjach selekcji personalnych,
	• celowej analizy nadesłanych przez kandydatów aplikacji (CV),
	• prowadzenia rozmów selekcyjnych,
	• unikania błędów w ocenie kandydatów.
Szkolenie skierowane jest do specjalistów odpowiedzialnych za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.
Szkolenia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy, dyskusje w podgrupach, mini-wykłady, gry. Zajęcia w warstwie praktycznej oparte są o doświadczenia własne podczas pracy konsultanta w międzynarodowych korporacjach oraz małych i średnich przedsiębiorstwach.
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia, działania integrujące.
	2. Rekrutacja i selekcja pracowników – zagadnienia wprowadzające:
	– proces rekrutacji i selekcji – poszczególne etapy i ich waga oraz znaczenie dla naboru,
	– model efektywnego doboru pracowników,
	– konsekwencje „dobrej” i „złej” rekrutacji,
	– rozmowa rekrutacyjna jako metoda:
	• tworzenia wizerunku organizacji,
	• budowania opinii o organizacji u potencjalnych klientów,
	– koszty długotrwałej rekrutacji,
	– koszty rezygnacji „dobrych” kandydatów w trakcie trwania procesu rekrutacyjnego
	– aspekt prawno-etyczny procesu rekrutacji
	– kiedy pytanie jest dyskryminacją? – co można, czego nie można podczas rekrutacji.
	3. Zastosowanie typowych metod selekcji pracowników:
	– rodzaje metod selekcyjnych i ich wartość prognostyczna,
	– kryteria wyboru właściwych metod (koszt, czasochłonność, trafność, rzetelność, bezstronność),
	– baterie testów w procesie selekcji,
	– symulacje w procesie selekcji,
	– budowanie procesu selekcji z wykorzystaniem poszczególnych metod.
	4. Analiza opisów stanowisk i dokumentów aplikacyjnych:
	– specyfikacja stanowiska pracy,
	– analiza profilu wymagań zawodowych,
	– kwestionariusz osobowy – jakie zawrzeć w nim pytania,
	– CV:
	• preselekcja – czym jest i według jakiego algorytmu ją stosować,
	• na co zwracać szczególną uwagę?
	• jak interpretować przerwy i zmiany w przebiegu kariery zawodowej?
	• co wyjaśniać w trakcie wywiadu kwalifikacyjnego?
	5. Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej:
	– zapoznanie się z dokumentami,
	– struktura rozmowy w zależności od struktury i treści zawartych w CV,
	– kwestionariusz rekrutacji jako narzędzie do sporządzania notatek i analizy informacji,
	– rodzaje i funkcje pytań (otwarte, zamknięte, sugerujące, poszerzające i pogłębiające, procesowo-celowe),
	– pogłębianie pytań (koncepcja „lejka” – procedura zadawania pytań),
	– przygotowanie pytań,
	– jak pytać o „zakazane” kwestie?
	6. Wywiad zawodowy jako podstawowa technika zdobywania informacji o kandydacie i wywiad kompetencyjny:
	– rodzaje wywiadów kwalifikacyjnych,
	– wywiad kompetencyjny,
	– struktura i sposób prowadzenia wywiadu zawodowego i kompetencyjnego,
	– techniki prowadzenia wywiadów,
	– trudne aspekty rozmowy rekrutacyjnej:
	• autoprezentacja i prezentacja stanowiska pracy,
	• w jaki sposób rozmawiać o pieniądzach? (elastyczność i promowanie organizacji).
	7. Analiza typowych błędów i „niefrasobliwości” w procesie rekrutacji i selekcji:
	-  kluczowe błędy, oceny,
	-  błędy jakim podlegam – analiza osobistych błędów i znalezienie sposobów zapobiegania im.
	8. Wybór właściwego kandydata na stanowisko:
	– najlepszy z kandydatów, czy najlepszy w odniesieniu do wstępnych oczekiwań (profilu)?
	– jak podjąć decyzję? – metody jakościowe i ilościowe.
	Koszt uczestnictwa:
	– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
	– dwóch i więcej osób 1290 zł/os +23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
	Informacje:
	Anna Niedziółka
	tel. (022) 208 28 45, fax (022) 211 20 90
	 Wyślij e-mail 




 - średnia ocen: 4 na 5 (liczba ocen: 6)
 - średnia ocen: 4 na 5 (liczba ocen: 6)