 
                                Portal ZielonyDziennik.pl, Ecoportal.com.pl  oraz projekty z nim związane są moją własnością Charakterystyka Inwestycji w przedsięwzięcie w portale  i projekty na kwotę 500 000 zł
Przedmiot inwestycji: Portale internetowe  “ ZielonyDziennik.pl, Ecoportal.com.pl” oraz Ekorekomendowani.pl ( w współzależny)
Spis treści :
Cele 
Segmentacja klientów 
Opis przedsięwzięcia 
Model biznesowy 
Charakterystyka portali 
Współpraca 
Strategia 
Źródła treści 
Analiza SWOT 
Analiza rynku 
Charakterystyka branży 
Konkurencja 
Zestawienie finansowe po 1. roku działalności 
CELE:
- Działania związane z popularyzacją serwisów do poziomu ogladalności 800 000/ 1 000 000 UU  w skali miesiąca                                                                                                                                                                              - Utworzenie spółki z o.o. pod koniec  2011
- Przychodu spółki na poziomie 600 000 złotych w  2012
Segmentacja klientów i współpracy: 
1. Uczniowie szkół średnich, studenci, przedsiębiorcy – internauci ( przedział wiekowy 16 – 65 lat +/- )
2. Studenci: współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, SF BCC, AIESEC, portalami studenckimi (np. dlaStudenta.pl). Wydziały ochrony środowiska, dziennikarstw, zarządzania-gospodarki, marketingu i ekonomii.
3. Przedsiębiorcy MSP: prowadzimy działy «Twoja firma»,«Eko Gospodarka», «Fundusze UE» dla grupy docelowej przedsiębiorców małych i średnich przedsiębiorstw. 
4. Praktyki z zakresu dziennikarstwa tematycznego: Młodzi dziennikarze, studenci wydziałów  dziennikarstwa i działów gospodarki. 
5. Portale: współpraca przy tworzeniu raportów oraz  wymiana treści, publikowanie naszych artykułów na łamach innych witryn.
6. Firmy finansowe: współpraca redakcyjna. 
7. Agencje interaktywne: współpraca redakcyjna. 
8. Firmy szkoleniowe: współpraca merytoryczna i redakcyjna. 
9. Blogerzy: przedruk wpisów z blogów, a także współpraca na zasadach dziennikarstwa obywatelskiego. 
Opis przedsięwzięcia: 
Model biznesowy: 
- Sprzedaż EcoCertyfikatów dla mikro i małych przedsiębiorstw oraz organizacji
- Pierwsze pułrocze 2012 wprowadzenie płatnych katalogów  firm i organizacji — największą jego zaletą jest forma pozwalająca przygotować firmie własną podstronę w  ecoportal.com.pl. Specjalnie ją promujemy, by nasz produkt stał się jeszcze bardziej atrakcyjny.                                                                                                                                               -   Dochód z emisji reklam i bloków sponsora oraz artykuły sponsorowane, płatne patronaty medialne, sponsoring i współ organizacja szkoleń i konferencji o tematyce ekologiczno – gospodarczej
Charakterystyka portalu (obecna):                                                                                             - ZielonyDziennik.pl, Ecoportal.com.pl ( statystyki wejść za ostatnie 12 miesięcy uśrednione na poziomie około 750 000 uu, wejść  1400 0000) , tematyka serwisów: ZD.pl  zagadnienia gospodarcze ora społeczne, Eco: ekologia, ochrona srodowiska i tematy bezpośrednio z tym związane oraz zagadnienia bardziej  jak: Agroturystyka, eko styl życia, zdrowie oraz żywność ekologiczna, itd. 
- Portale składają się z dwóch zintegrowanych ze sobą części: informacyjno-edukacyjnej oraz  biznesowej.                                                                                                                                                       - Ma on dziś w pewnym stopniu charakter dziennikarstwa obywatelskiego. Każdy tekst przechodzi przez korektę i redaktora naczelnego.
- W portalach istnieje także forum, które przerodzi się w grupy dyskusyjne.
Istnieje możliwość: dodawania firm do katalogów, pisania reportaży z wydarzeń, tworzenia sond. Stosujemy proste linki seo friendly ustawione w logicznej, hierarchicznej strukturze. Dzięki temu adres strony można w łatwy sposób podyktować przez telefon, jest on także przyjazny wyszukiwarkom.
Najważniejsi w portalu są autorzy, którzy będą go współtworzyć. Nasi dziennikarze powinni  prowadzić wywiady z ludźmi spektakularnych ekosukcesów inspirując przy tym czytelników. Pisząc wartościowe, fachowe teksty w przystępnej formie – doskonaląc swoje umiejętności.
Integracja z facebook. Artykuły, filmy i wątki można «polubić» dzięki widgetowi facebooka, który automatycznie wyświetla o tym informacje w profilu uzytkownika, co pomaga w promocji wirusowej. Dzięki temu zabiegowi następuje interakcja z czytelnikiem.
Komentarze. Dzięki nim następuje dialog z czytelnikiem, a także uatrakcyjnienie treści. Ponadto, jeśli wiadomość powtarza się na innych portalach, komentarze pozwalają zminimalizować zjawisko duplicate content, dzięki czemu wyszukiwarki nadal chętnie pokazują te treści w wynikach wyszukiwania. Internauta jest powiadamiany o nowych wpisach w temacie, który skomentował. Dzięki temu może sprawnie toczyć się dyskusja, co zachęci kolejne osoby do wypowiedzi. 
Katalog firm i innych instytucji. W katalogu internauci będą mogli znaleźć potencjalnych kontrahentów i współpracowników, a każdy wpis jest przygotowany w atrakcyjnej formie.
Już istnieje opcja społecznościowa dla  portalu - Kontakty. Funkcja społecznościowa dodawania się wzajemnie do kontaktów. Poczta wewnętrzna.
Potrzebne zasoby pieniężne do osiągnięcia celu: około 500 000 zł rozdzielone w czasie 18 miesięcy 
ECO Certyfikat:
Certyfikat ECO „W trosce o środowisko”. Jest to jedna z lepszych propozycji, która pojawiła się na rynku systemów certyfikacyjnych w ciągu ostatnich dwóch lat.
Firmy, szczególnie micro i małe przedsiębiorstwa, które nie są jeszcze gotowe na wdrożenie SZŚ, a zależy im na dobrym wizerunku, mogą okazać swoją troskę o środowisko naturalne również w inny sposób, to właśnie dla nich powstał ten Ecocertyfikaty. Koordynatorem tego systemu jest portal Ecoportal. com.pl. Certyfikat wyróżnia firmy, instytucje, szkoły, których działania sprzyjają naturalnemu środowisku. Przedsiębiorstwa, szkoły oraz inne instytucje posiadające certyfikat ekologiczny są nie tylko bardziej wiarygodne i rzetelne, ale przede wszystkim świadczy to o nowoczesnym sposobie myślenia. Jest rzeczą oczywistą, że ekologia i ekonomia wzajemnie się uzupełniają, a jest to bardzo ważny argument w dobie współczesnego biznesu. Ażeby uzyskać certyfikat Eco „W trosce o środowisko”, firmy i inne instytucje muszą spełniać następujące warunki
- właściwe zagospodarowanie terenu otaczającego zakład,
- prowadzone muszą być szkolenia na wszystkich poziomach organizacyjnych w zakresie ochrony środowiska,
- minimalizowanie wytwarzanych odpadów i ich wtórne wykorzystanie,
- planowanie rozwoju w oparciu o technologie przyjazne środowisku,
wdrożenie i realizacja wszystkich wymagań prawnych w dziedzinie ochrony środowiska, zarówno krajowej jak i unijnej,
- zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery,
- ciągłe doskonalenie się,
- modyfikacja technologii w aspekcie ograniczania niekorzystnego wpływu na środowisku,
- zachowanie obowiązujących norm i bezpieczeństwa w transporcie,
Pierwszy raz certyfikat ekologiczny obejmuje większość zagadnień związanych z ochroną środowiska. Zdecydowanie wyprzedza wszystkie inne systemy, które pojawiły się na polskim rynku. Należy nadać mu rangę „Najbardziej prestiżowy certyfikat ekologiczny”.
Firmy 	i instytucje, które posiadają ten certyfikat powinny założyć 	„Elitarny Klub Biznes i Ekologia”. Należy także podkreślić 	niski koszt całego systemu certyfikacyjnego. Świadczy to, że 	administrator tego programu stosuje również zasadę 	„Ekologia w parze z ekonomią”. 
     Wyślij e-mail  	
    
    - Propozycja dla Mediów:
    
    Przedruk 	artykułów wymaga zgody koordynatora lub redaktora naczelnego 	portalu. Jego warunki ustalamy indywidualnie. Teksty na końcu muszą 	zawierać odnośnik do źródła (konkretnej podstrony). 	Stanowi to także promocję witryny.
    
    Współpraca z 	innymi portalami i magazynami polega także na wymianie 	niekomercyjnych treści w zamian za promocję. Warunki są takie, że 	pojawiamy się nie pośród setek nic nieznaczących 	informacji prasowych, ale w oficjalnych działach wśród 	wartościowych artykułów. 
    Redakcja i 	treść:
    Podstawowy zespół dziennikarski oraz 	studenci - zdarza się, że prowadzą własne firmy, interesują się 	marketingiem, zarządzaniem i piszą blogi na ten temat; 	porozumiewamy się z nimi i otrzymujemy teksty na wyłączność 	albo prawo przedruku przedsiębiorcy, marketingowcy i osoby 	zainteresowane promowaniem się jako eksperta w branży, to także 	kandydaci na uczestników naszych szkoleń (z pisania i 	marketingu) 
    blogerzy - prowadzą autorskie, ciekawe blogi, 	otrzymujemy wyłączne prawa do przedruku treści 
    portale z 	przedrukami - publikuj.org, artelis.pl, eioba.pl - wybieramy 	najbardziej wartościowe treści; aby ich nie wymieszać z 	artykułami pisanymi na wyłączność, nie znajdą się na stronie 	głównej 
    cafenewswire - program wymiany treści 	pozwalający zarabiać na odpłatnej publikacji informacji prasowych 	dziennikarze obywatelscy 
    odpłatni publicyści - tworzymy 	redakcję na początek 3 dziennikarzy, którzy będą 	aktualizować portale codziennie
    firmy - agencje prawnicze 	napiszą chętnie teksty w zamian za logo i promocję, to samo tyczy 	się firm szkoleniowych, coachów, doradców 
    komentarze 	banków i domów maklerskich - będą dostępne w 	oddzielnej kategorii 
    notowania giełdowe - dostarczane przez 	banki i instytucje finansowe 
    informacje prasowe - w kategorii 	"Wiadomości"
    Analiza SWOT: 
    Szanse w 	otoczeniu 
    Zagrożenia w otoczeniu 
    - Intensywne działanie 	portali tematycznych, na których współpracę możemy 	liczyć.
    - Niezaspokojona nisza portali ekologicznych, które 	dopiero powstają.
    - Powszechne poparcie społeczne dla tego typu 	projektów zapewni marketing szeptany w różnych 	środowiskach. 
    
    Mocne strony projektu - Słabe strony 	projektu
    - ECO Jak dotąd najbogatsza baza grup 	tematycznych i artykułów w Polsce, portal rozbudowany a 	zarazem estetyczny i poukładany i nie wymaga iwiększych nwestycji 	w jego rozbudowę.
- ZD.pl 	portal w pełni rozbudowany tematycznie.
    - Zaplecze 	pozycjonerskie 12 własnych witryn internetowych.
    - Niewielkie 	zaplecze finansowe własne na przyszłe funkcjonowanie w porównaniu 	do konkurencji (rzędu kilku tysięcy miesięcznie). Dlatego 	prubujemy nawiązać współpracę z inwestorami i prowadzimy 	prawie bezkosztowe akcje marketingu szeptanego. 
    
    Analiza 	rynku: 
    
    Stan rynku:                                   	                                                                     	                                     Polski internet zaczyna okres 	szybkiego rozwoju, społeczeństwo coraz częściej poszukuje w 	sieci ciekawych i obiektywnych źródeł informacji oraz 	wiedzy, rynek reklam internetowych powoli zaczyna  doganiać TV więc 	rośnie realna szansa pozyskiwania przychodu z edycji reklam 	internetowych.
    Każdego roku zostaje założonych 200 000 nowych 	przedsiębiorstw. Ich właściciele potrzebują wiedzy i pomocy, jak 	wprowadzić firmę na rynek. Nasze działy , tj:  Eko-gospodarka na 	Ecoportal.com.pl wychodzi na przeciw nim, ok. 69% PKB wytwarzają 	MSP, czyli drobne kapitały mają ogromną siłę i możliwości. 	(PARP 2007) 
    35,7% MSP stanowią firmy handlowe. Często ich 	pracownicy potrzebują przeszkolenia sprzedażowego i rozwijania 	umiejętności zarządczych. (PARP 2007) 
    65% przeżywalność 	nowoutworzonych firm. (PARP 2001-2007) 
    Najwięcej osób na 	pierwszym roku studiuje na kierunkach ekonomicznych i 	administracyjnych (115,9 tys. osób, czyli 10,2 tys. więcej 	niż w roku poprzednim). Grupa ta stanowi 23,1% wszystkich studentów 	na pierwszym roku. (GUS 2008/2009) 
    Firmy, które 	zatrudniają pracowników przeżywają częściej, a tym samym 	będą dłużej korzystały z naszych usług. 
    np.: 	Money.pl odnotowuje 	ponad 1 5000  wejść  każdego miesiąca, choć inwestorzy 	zainwestowali   w ten serwis w okresie  2008/2009 prawie 3 500 000 	zł, to inwestycja okazała się sukcesem. Ludzie chcą 	wiedzieć więcej, szczególnie w czasach tzw. recesji 	chętniej inwestują w nowe umiejętności i swój rozwój. 	
    
    Rynek reklamy internetowej:
    
    Źródło: 	IAB Polska - Wydatki gotówkowe bez barterów 
    
    Uwagi: 	
    (1) pozwala przeglądać artykuły, newsy, wątki na forum i 	video za pomocą odpowiednich kategorii i konkretnych tagów. 	Technologia pozwala przygotować raport, jak to aktualnie robimy 	(nt. globalnego ocieplenia). Raport składa się z 7 artykułów, 	nagrań video, newsów i pliku pdf do pobrania na dysk.
    
    (2) 	 ma dla użytkowników  2 witryny zróżnicowane 	tematycznie. Istnieje większa szansa, że internauta znajdzie coś 	dla siebie. Portale nadal są niszowe! Jeśli internautę portal nie 	zainteresuje, to istnieje prawdopodobieństwo, że skorzysta z 	innego z naszych serwisów pod oddzielną marką.
    (3) 	umożliwia dołączenie do zespołu redakcyjnego i budowania własnej 	marki. Dodatkowo dochodzi ocenianie tekstów i komentarzy, 	sondy, galerie, tworzenie profilów, nawiązywanie kontaktów, 	baza firm, a w przyszłości profesjonalne blogi firmowe dla 	wyróżnionych kontrahentów. Pozwoli to na rozbudowanie 	portalu - przyszli blogerzy otrzymują bazę wiedzy, możliwość 	podłączenia własnej domeny i kreowania wizerunku. W zamian 	pokazują nasze logo, a także dają nam możliwość przedruku 	tekstów.
    
    Funkcjonalności te pomagają nawiązać 	trwałą integrację. Wprowadzamy je po kolei i stawiamy na 	przejrzystość i prostotę działania.
    
    (4) Filmy video, 	które w przypadku naszych portali są sukcesywnie zmieniane 	na stronie głównej.  Filmy popularnonaukowe, a czasem dla 	rozluźnienia nawet skecze kabaretowe. Każdy może uczestniczyć w 	tworzeniu społeczności, pomimo tego stawiamy na odsiew materiałów, 	które nie zainteresują naszej grupy docelowej.
    
    (6) 	Ankiety. Dzięki nim strona staje się bardziej interaktywna, 	internauta może poznać statystyczne poglądy innych osób 	odwiedzających portal. Dane te także służą nam w doskonaleniu 	projektów i przygotowania oferty.
    
    (7) Bogata baza 	kategorii, którą u nas z powodzeniem zastępuje szybsza i 	bardziej precyzyjna wyszukiwarka, ulokowana w widocznym miejscu. 	Duża ilość informacji o nowinkach technologicznych. Profi- Group 	- layout zachęca do czytania i poszukiwania informacji. Nasz 	projekt ma być nie tylko źródłem informacji, ale ma też 	inspirować do działania. Ponadto każdy z naszych portali ma swój 	własny, niepowtarzalny klimat. 
    Podsumowanie:
    
    Konkurencyjne 	portale są silne, to trzeba przyznać ale większość z nich 	skorzystała z dotacji UE itp.  Warto zauważyć pewien defekt, 	posiadają zaplecze pozycjonerskie opłacane z dużych funduszy 	promując się w wyszukiwarkach na konkretne słowa kluczowe, 	prowadzą bardzo szerokie akcje e-mail marketingu.
    My jednak 	zaczynamy wykorzystywać nowoczesną taktykę longtail (długi 	ogon). To znaczy, że m.in. odpowiednio linkujemy konkretne 	podstrony. Wtedy poszczególne artykuły umacniają swą 	pozycję i mają w gruncie rzeczy więcej mocy, niż nielinkowane 	podstrony portali. 
    
    Posiadamy zaplecze ponad 15 stron 	internetowych, mniejszych i większych.
    
    Wokół 	projektu zaczyna powstawć szum medialny. Wystarczy spojrzeć do 	Centrum Prasowego Sukces PRO. 
    Zamieszczamy tam tylko część 	artykułów, które ukazały się o nas w mediach. A i 	tak jest ich sporo. 
    Zczynamy mieć przewagę, że konkurencja o 	nas pisze. Lepiej współpracować, niż walczyć, tak więc 	nasi potencjalni konkurenci stają się partnerami w biznesie. Im 	zależy na czytelnikach, wysokiej jakości treści. Nam zależy na 	ruchu. To się doskonale uzupełnia. 
    
    Zestawienie 	finansowe kosztów po okresie 12 miesięcy  działalności - 	przewidywane: 
    
    Domeny: 	ok. 600 zł / Serwery: do 1900 zł na początek roku- jednorazowo. ( 	obecnie opłacono do dnia 01.02.2012 )                               	                                                                     	                                      Koszty miesięczny 	utrzymania zespołu: ok. 9 000 zł / m-cu
    Przychody po pierwszy 	okresie 6 miesięcy inwestowania: na poziomie ok. 20 / 30 000 zł / 	m-cu
    
    
    Koszty miesięczne - stałe:
    - 	PrzeczytamWszystkich, lub Guuli.pl: 800 zł / m-cu
    - 	Pozycjonowanie: 1000 zł / m-c
    - Etaty dziennikarskie: ok. 9 200 	zł / m-c  ( 2 + 1 )
    - systematyczny e – mailing, Identyfikacja 	wizualana: 500 zł / m-c
    - Pap, IAR około 1 400 zł / m-c
    - 	Socjalne – biuro, internet 700 zł / m-c                           	                                                                     	                         Łącznie: 13 500 zł w 	m-cu
    
    Przewidywane 	przychody po pierwszym pułroczu inwestycyjnym. 
    
    Sprzedaż 	Eco Certyfikatu: 10 000 zł  netto / m-cu
    Sprzedaż reklamy: 25 	000 zł / m-cu
    Pośrednictwo — art sponsorowane, patronaty 	medialne, turystyka, Agencje pablic, zgoda na publikacje, m-c,  3 	000 zł                                                              	                            	
Łącznie: 35/40 000 zł netto
 
    Brak 	zobowiązań w obec instytucji, firm oraz osób 	fizycznych.
    
    Inwestor: koszty stałe ( miesięczne 	na poziomie około 13 500 zł )
koszt inwestycji w popularyzacje i działania pablik 400 000 w skali okresu inwestycyjnego ( środki inwestycyjne zabezpieczone na poziomie 500 000 zł – oczywiście wykorzystywane sukcesywnie w miesięcznych transzach w trakcie procesu inwestycyjnego )
inwestor w zamian otrzymuje 35 % udziału.
18 miesięczny 	okres inwestycyjny.
    
    
    Pozdrawiam 
    
    Julian Z. 	Pankiewicz
    
    tel. Wyślij e-mail 
    
     Wyślij e-mail 
     Wyślij e-mail 




 - średnia ocen: 4,5 na 5 (liczba ocen: 10)
 - średnia ocen: 4,5 na 5 (liczba ocen: 10)