Szkolenie
	„Mazowiecka Akademia Mówcy Samorządowego„
	Warsztaty z kamerą
	 
	ADRESACI SZKOLENIA:
	Szkolenie adresowane jest do:
	- burmistrza, starosty, wójta i prezydenta miasta
	- pracowników sekretariatu
	- sekretarza i członków Zarządu
	- naczelników i dyrektorów jednostek podległych
	- rzecznika prasowego i pracowników, którzy reprezentują Urząd na forum publicznym.
	 
	KORZYŚCI:
	Korzyści dla uczestnika to: 
	- podniesienie umiejętności przemawiania i prezentowania z wykorzystaniem PowerPoint
	- wyeliminowanie strachu przed wystąpieniem publicznym
	- opanowanie sztuki ciekawego i skutecznego prezentowania
	- sprawdzenie umiejętności przemawiania,
	- przygotowanie się do występowania przed kamerą telewizyjną, w mediach lokalnych.
	 
	CEL SZKOLENIA:
	Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Sztuka polega na tym, aby przekuć słabość w atut – w czynnik motywujący do działania. Podczas szkolenia pokażemy jak to zrobić. Sprawdzimy i poprawimy umiejętność przemawiania. Uczestnicy dzięki nagraniu wystąpienia będą mogli sami ocenić swoje błędy. My pokażemy jak je wyeliminować. Każdy uczestnik otrzyma informację zwrotną na temat swojej prezentacji i indywidualny zestaw ćwiczeń. Wystąpienia przed publicznością nie jest trudne, niezależnie od tego, czy jest to posiedzenie zarządu, konferencja, kongres, sesja rady, gala i wręczenie nagród „Samorząd Roku 2013”, bankiet, targi, czy narada ze współpracownikami. Wystarczy zastosować się do konkretnych zasad i stosować ćwiczenia, które będą podstawą szkolenia.
	To szkolenie dla tych managerów urzędów, którym zależy na:
	- podniesieniu umiejętności przemawiania,
	- wyeliminowaniu swojej słabości – strachu przed wystąpieniem publicznym,
	- prezentowaniu ciekawie i skutecznie w taki sposób, aby publiczność słuchała,
	- sprawdzeniu, czy prawidłowo przemawiają,
	- coraz częściej występują przed kamerą telewizyjną i są nagrywani przez media firmowe.
	 
	TRENER:
	Maurycy Seweryn – Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Przez 3 kadencje radny Dzielnicy Ochota w Warszawie. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”.
	Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na Wydziale Dziennikarstwa i PR w Wyższej Szkole Handlowej. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO i w WSZiP w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w oczach polskiej publiczności. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl. Ma na koncie kilka tysięcy wystąpień publicznych.
	Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym największej organizacji społecznej – ponad milionowego Polskiego Związku Działkowców”. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ.
	 
	PROGRAM SZKOLENIA:
	Do szkolenia używana jest kamerą. Trener rejestruje wystąpienia publiczne a następnie wspólnie z uczestnikami analizuje błędy mówców. Każdy uczestnik otrzymuje informację zwrotną z indywidualnym zestawem ćwiczeń. Trener może przećwiczyć z uczestnikami nagranie tzw. „setki” dla mediów.
	 
	
		Przygotowanie się do przemówienia i prezentacji.
	
		 Analiza i przygotowanie przestrzeni wystąpienia.
	
		 Co wolno a czego nie przed wystąpieniem.
	
		 Ćwiczenie przemówienia.
	
		 Dopasowanie mowy ciała do wystąpienia.
	
		 Strategia przemówienia, czyli jak je ułożyć w całość. Sprawdzone techniki.
	
		Dobre rozpoczęcie przemówienia.
	
		 Autoprezentacja i ustalenie zasad
	
		 Co zrobić, gdy nas nie przedstawią?
	
		 Styl wejścia a wrażenie odbiorców.
	
		 Wybór miejsca wystąpienia.
	
		 Pierwsze 3 minuty przemówienia.
	
		Jak opanować tremę?
	
		 Po czym publiczność poznaje tremę.
	
		 Zakłócenie ruchu podczas przemówienia.
	
		 Zakłócenia mowy podczas przemówienia.
	
		 Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia.
	
		 Tricki dobrego prezentera.
	
		Przemawianie podczas imprez masowych, konferencji, seminariów.
	
		 Różnice w przemawianiu w zamkniętym pomieszczeniu i na otwartej przestrzeni.
	
		 Przemawianie przy mównicy, wykorzystanie wskaźników i mikrofonu.
	
		 Styl gestykulacji podczas większych wystąpień.
	
		 Wykorzystanie głosu do pobudzenia tłumu.
	
		Operowanie głosem
	
		 Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
	
		 Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym
	
		 Ćwiczenia zmęczonego aparatu mowy.
	
		 Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego przemawiania.
	
		Mowa ciała mówcy.
	
		 Gestykulacja podczas przemówienia eksperta.
	
		 Styl gestykulacji a motywowanie przemówieniem.
	
		 Gesty pewności siebie.
	
		 Gesty uzupełniające słowa.
	
		 Postawa ciała dobrego mówcy
	
		 Emocje mówcy w ruchach ciała – kinezyka.
	
		 Kontakt wzrokowy z małym i dużym audytorium.
	
		 Poruszanie się w przestrzeni przemówienia.  Sygnały niepewności.  Sygnały kłamstwa.  Sygnały stresu. Mowa niewerbalna audytorium  Co oni myślą, gdy przemawiam?
	
		 Prezentacja to proces – jak z monologu zrobić dialog.
	
		 Mowa ciała uczestników narad, spotkań, konsultacji. Rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas prezentacji
	
		 Typy słuchaczy i audytorium. Badanie potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium a styl mówcy.  Zasady radzenia sobie z tzw. trudnym audytorium  Reagowanie na zastrzeżenia i wątpliwości audytorium
	
		 Techniki panowania nad dyskusją.
	
		Zasady prezentacji z PowerPoint
	
		 Konstrukcja prezentacji
	
		 Psychologia PPT czyli jak wykorzystać prezentację do podkreślenia i zobrazowania słów.
	
		 Wykorzystanie gestów do prezentacji.
 
	Zgłoszenia kierować na adres  Wyślij e-mail  lub za pomocą formularza na stronie wgd-pr.pl 
                    
                    
                        Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
                        
                        Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.