PROGRAM SZKOLENIA 
 
„Logistyka w przedsiębiorstwie (firmie)- 
organizacja, uwarunkowania, analiza i 
optymalizacja procesów i operacji logistycznych’’
 
Elementy systemu logistycznego
✗     cele i znaczenie logistyki na współczesnym rynku, 
✗     podstawowe kompleksy systemu logistycznego, 
✗     wymagania procesów logistycznych, 
✗     infrastruktura procesów,
✗     struktura przepływu materiałów.
  
Strategiczna rola logistyki w skali mikro i makro
✗     znaczenie organizacji logistyki dla konkurencyjności, 
✗     integracja procesów produkcyjnych i logistycznych, 
✗     potrzeby wdrożenia logistyki do przedsiębiorstwa, 
✗     uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wdrożenia logistyki.
 Struktura organizacyjna logistyki w przedsiębiorstwie
✗     miejsce i rola logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, 
✗     kompleksowy system organizacji logistyki przedsiębiorstwa, 
✗     zintegrowane łańcuchy dostaw, 
✗     jakość i niezawodność w łańcuchach dostaw.
 
Obsługa klienta jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku
✗     charakterystyka potrzeb i wymagań klienta, 
✗     standardy obsługi klienta,
✗     strategia obsługi klienta, 
✗     elementy i ocena poziomu obsługi klienta,
✗     wykorzystanie mierników obsługi klienta w zarządzaniu.
Organizacja procesów zakupowych i zaopatrzeniowych  
✗     miejsce komórek zakupowych i zaopatrzeniowych w strukturze przedsiębiorstwa, 
✗     zadania i priorytety działów zakupów i zaopatrzenia, 
✗     kryteria wyboru dostawców, 
✗     procedura wyboru dostawców,
✗     metody i zasady współpracy z dostawcami, 
✗     trendy w realizacji procesów zakupowych i zaopatrzeniowych.
Zarządzanie zapasami i przepływami towarowymi w logistyce
✗     prognozowanie popytu, 
✗     funkcje i czynniki kształtowania zapasów, 
✗     rodzaje popytu i jego wpływ na wielkość i strukturę zapasów, 
✗     metody zarządzania zapasami, 
✗     ekonomiczna wielkość zamówienia, 
✗     strategie zarządzania zapasami.
 Funkcjonowanie magazynów w przedsiębiorstwie
✗     infrastruktura procesów magazynowania i manipulacji towarów, 
✗     technizacja operacji magazynowych, 
✗     projektowanie wielkości i zagospodarowania magazynów,
✗     trendy w realizacji procesów magazynowych.
Systemy informacyjne wspomagające logistykę przedsiębiorstwa
✗     składniki procesów informatycznych, 
✗     funkcje i zadania procesów informatycznych, 
✗     wady i zalety systemów informatycznych wspomagających zarządzanie logistyką dostępnych na rynku, 
✗     algorytm wdrożenia i modernizacji systemu informatycznego.
 Koszty logistyczne przedsiębiorstw 
✗     wyodrębnienie i podział kosztów logistycznych, 
✗     potrzeby i możliwości optymalizacji poszczególnych grup kosztów,
✗      budżet kosztów logistycznych przedsiębiorstwa.
    Miernikii wskaźniki oceny funkcjonowania systemu logistycznego 
✗     mierniki poziomów obsługi klienta, 
✗     mierniki poziomu zapasów, 
✗     mierniki oceny funkcjonowania gospodarki magazynowej, 
✗     mierniki procesów transportowych, 
✗     mierniki i wskaźniki kosztowe.
    Problematyka wdrażania i usprawnień logistyki przedsiębiorstwa
✗     ocena stanu istniejącego, 
✗     planowanie wdrożenia systemu logistycznego, 
✗     procedury wdrażania zmian.
 
Metodologia:
-         wykłady (około 30% czasu)
- analiza przypadków,
- praca w grupach w formie treningu menedżerskiego,
- projekcja filmów video z wiodących polskich i zagranicznych przedsiębiorstw.
      Założeniem treningu menedżerskiego jest zapoznanie uczestników z głównymi zagadnieniami wchodzącymi w zakres działań logistycznych przedsiębiorstwa, nakreślenie założeń do wdrożenia systemu i jego użytkowania oraz rozwiązanie najistotniejszych problemów w realizacji poszczególnych procesów logistycznych.