Controlling – system zarządczy przedsiębiorstwa w łańcuchach dostaw
 
Ø Istota, cele, funkcje i zadania controllingu w przedsiębiorstwie. 
Ø Controlling jako podsystem zarządzania przedsiębiorstwem. 
Ø Controlling strategiczny i operacyjny w łańcuchu dostaw. 
Ø Organizacja systemu controllingu w przedsiębiorstwie i w Pionie Logistyki.
 
Procesy i systemy logistyczne – obiekt controllingu
 
Ø Controlling procesów logistycznych i kluczowe wskaźniki procesu (Key Process Indicators).Wskaźniki wykonania (Performance Measurement). 
Ø Systemy wskaźników controllingu logistyki i zasady ich tworzenia. 
Ø Integracja systemowa miar i wskaźników logistyki. 
Ø System wskaźników logistycznych łańcucha dostaw: zaopatrzenia, produkcji i przepływu materiałów, zapasów, transportu i spedycji, dystrybucji, magazynowania i składowania, obsługi klienta. 
Ø Pojęcie i formuła efektywności. 
Ø Pomiar efektywności procesów i systemów logistycznych. 
Ø Ocena efektywności wykorzystania zasobów logistycznych. 
Ø Analiza wydajności, sprawności i poziomu wykorzystania zasobów logistycznych. 
 
 
Ø Kompleksowa analiza kosztów logistyki i modele kosztowe. 
Ø Miejsca powstawania kosztów (MPK) w logistyce przedsiębiorstwa, powody tworzenia i podział MPK. 
Ø Kalkulacja wg nośników kosztów. 
Ø Rachunek kosztów i wyników. 
Ø Zakładowy Plan Kont (ZPK). 
Ø Wycena obiektów kosztowych w łańcuchu dostaw i rachunek kosztów działań (ABC - Activity Base Costing).
 
Narzędzia controllingu strategicznego i operacyjnego w logistyce
 
Ø Planowanie i instrumenty controllingu strategicznego w logistyce. 
Ø Analiza sektora i konkurencji, analiza portfelowa, cykl życia produktu, analiza SWOT, analiza make or buy. 
Ø Rachunek inwestycyjny i analiza opłacalności inwestycji – NPV i IRR. 
Ø Analiza niezawodności łańcucha dostaw. 
Ø Planowanie i instrumenty controllingu operacyjnego w logistyce. 
Ø Planowanie i controlling operacyjny w poszczególnych podsystemach logistyki: zaopatrzenie, zapasy, magazynowanie, produkcja, dystrybucja, transport. Analiza ABC i XYZ. 
Ø Próg rentowności i dźwignia operacyjna. 
Ø Analiza wąskich gardeł zasobów logistycznych. 
Ø Analiza sprzedaży, grup produktów i klientów, marży pokrycia. 
Ø Analiza rentowności klienta i produktu /DPP/. 
Ø Controlling projektów logistycznych.
Budżetowanie w zarządzaniu logistyką
 
Ø Budżet jako narzędzie zarządzania. 
Ø Funkcje budżetu w logistyce. 
Ø Schemat budżetowania, częstotliwość sporządzania budżetów i okresy budżetowe. 
Ø Proces budżetowania i procedura sporządzania budżetu logistyki. 
Ø Analiza odchyleń budżetowych w logistyce na bazie kosztów normatywnych. 
Ø Budżetowanie kosztów działań logistycznych. 
Ø Budżetowanie kosztów produktów. 
Ø Kontrola wykonania budżetów operacyjnych logistyki.
 
Organizacja controllingu w logistyce przedsiębiorstw i łańcuchach dostaw
 
Ø Controlling w przedsiębiorstwie poprzez zarządzanie centrami odpowiedzialności. 
Ø Centrum kosztów logistyki, centrum przychodów, centrum zysków, centrum inwestycyjne. Controlling pracy i wykonania zadań logistycznych. 
Ø Organizacja systemu controllingu logistyki w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
 
                    
                    
                        Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
                        
                        Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.