Pranie Tapicerki Meblowej Kanapy Krzesła Pranie Dywanów Wykładziny
Płock (mazowieckie)
Złota 7 lokal 28 - WIRTUALNE BIURO Warszawa za 59 zł
Warszawa (mazowieckie)
CENTRUM MALOWANIA PROSZKOWEGO Śląsk Małopolska lakiernia piaskowanie
Chrzanów, Oświęcim, Pszczyna (małopolskie)
Obróbka plastyczna blach na zimno, wycinarki laser
Wieleń (wielkopolskie)
Pakiet benefitów na stałe wpisał się w oferty pracy wielu firm. Prywatna opieka medyczna, karnet na siłownię i do klubu fitness, darmowe śniadania, a nawet możliwość przychodzenia do biura z pupilami opcji jest wiele, a wyścig zbrojeń w tym zakresie ciągle trwa w końcu stawką są pracownicy. Czy wszystkie benefity motywują jednakowo? Czy warto wdrażać nietypowe świadczenia pozapłacowe? I czy istnieją dodatki idealne? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Trzosek, Specjalistą ds. HR w firmie Cedo.
Przez wiele lat była prawie wyłącznie związana z freelancerami. W trakcie pandemii, gdy zamknęliśmy się w domach, umożliwiła prawidłowe funkcjonowanie wielu firm. Praca zdalna, bo o niej mowa jest obecnie bardzo popularną formą świadczenia obowiązków zawodowych. Home office ma jednak wciąż zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Poznaj plusy oraz minusy takiego rozwiązania.
Jednym z najbardziej niekorzystnych czynników w codziennej pracy jest stres zawodowy. Może on nieść ze sobą poważne konsekwencje zarówno dla zatrudnionych, jak i dla ich pracodawcy. Jak więc zapobiegać wytworzeniu się takiego napięcia w środowisku pracowniczym? Dowiedz się, co może nasilać takie emocje i jak najlepiej sobie z nimi radzić. Sprawdź, czy to dotyczy również ciebie.
Jak podaje GUS w 2019 roku w Polsce w wyniku wypadków przy pracy ucierpiało 83.205 osób. To kolejno o 1,3% i 5,8% mniej w porównaniu z poprzednim okresem i danymi z 2017 roku. Choć tendencja spadkowa cieszy, to w kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy jest jeszcze wiele do zrobienia. Przed tym wyzwaniem stoją szczególnie duże przedsiębiorstwa, na których spoczywa odpowiedzialność za zdrowie, a nawet życie setek pracowników. O tym, jak wygląda to w praktyce opowiada Anna Połchowska specjalista ds. BHP w zatrudniającej kilkaset osób firmie Cedo.
Pracodawcą nazywamy osobę lub instytucję, która zatrudnia osoby w ramach stosunku pracy. Pracownikiem natomiast jest osoba fizyczna, zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.
Od początku 2019 roku na właścicieli przedsiębiorstw nałożono nowe obowiązki. Podstawową zmianą związaną z ewidencją czasu pracy jest skrócenie czasu, w którym można przechowywać akta pracownicze
Rok 2018 wprowadził wiele modyfikacji, jednak w 2019 dojdzie do rewolucji również w polskim prawie pracy. Nowe projekty kodeksów oddzielnie dla pracowników i pracodawców mają zostać sporządzone na zlecenie ministerstwa pracy przez specjalną komisję.
Od stycznia 2019 roku zmieniona została minimalna stawka godzinowa dla pracujących na określonych umowach cywilnoprawnych. Dla pracowników reforma ta okazała się bardzo korzystna, gdyż podniosła płacę minimalną i od bieżącego roku, każdy zatrudniony na dowolną umowę może liczyć na 14,70 PLN brutto za godzinę pracy. Porównując tą stawkę do poprzedniego roku można zauważyć, że zleceniobiorca otrzyma za każdą godzinę pracy 1 zł więcej.
W 2019 roku planowane jest wprowadzenie zmian w przepisach związanych z prowadzeniem firm. Jedne z największych modyfikacji nastąpiły w zakresie przechowywania oraz wglądu do akt pracowniczych.
Sprawdzanie zdolności finansowej stanowi próbę oceny tego, czy kredytobiorca będzie w stanie zwrócić zaciągnięty dług i naliczone do niego odsetki we wskazanym terminie. Oczywistym jest, że kredytodawcy nie chcą pożyczać pieniędzy osobom, które są niewypłacalne. Każdy z nich posiada własny sposób na sprawdzenie zdolności kredytowej klienta. Szczegóły takich procedur, są zazwyczaj bankową tajemnicą, ale można dopatrzyć się kilku ogólnych zasad.