Favore.plForumSamochody, usługi transportowe

Klimatyzacja manualna, półautomatyczna czy klimatronik?

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Klimatyzacja manualna, półautomatyczna czy klimatronik?

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • r11 20 mar 2011, 22:00
    Witam,

    lada moment będę kupował kilkuletnie używane auto, najprawdopodobniej z Niemiec. Nie znam się za bardzo na kwestiach technicznych i chciałbym prosić o wyjaśnienie mi na czym polega różnica między wymienionymi w temacie typami klimatyzacji. Proszę o radę czy warto szukać auta z klimatronikiem czy może wystarczy zwykła klima manualna?
    Jeszcze jedno, jak działa dwustrefowy climatronic?
    Aktualnie mam 10 letniego opla bez klimy, więc za bardzo nawet nie wiem czego się spodziewać.
    Cytuj
  • 77henry 21 mar 2011, 1:24
    Ja mam klimę manualną, więc napiszę ci że mam przycisk AC i jak go nacisnę to klima działa. Temperaturę nawiewanego powietrza reguluję pokrętłem, które ma wokół niebieski pasek przechodzacy w czerwony. Im bliżej niebieskiego, tym zimniejsze powietrze leci z kratek nawiewu. Tak działa klima.
    Cytuj
  • Ervin 21 mar 2011, 7:07
    OK, ale drugie działanie każdej klimty to osuszanie kabiny, dlatego warto nawet w zimie włącząć klimę, żeby wyciągnąć wilgoć lub odparować szybciej szyby.
    Cytuj
  • Halma60 21 mar 2011, 10:55
    Warto dodać, że klima nie działa w temperturach ponizej bodajże 4 stopni albo 3 w zależności od marki. Po prostu sprężarka klimatyzacji wtedy nie działa. Ale ususzanie działa zawsze oczywiście.
    Cytuj
  • Mizantrop 21 mar 2011, 14:56
    Trochę odjechaliście od tematu...

    Klima manualna to taka jak w pierwszej odpowiedzi, czyli masz przycisk AC i regulację temperatury nawiewu pokrętłem. Musisz co jakiś czas zmieniać nastawy, żeby temperatura w środku była OK. Może być trochę kłopotliwe, ale spełnia swoje podstawowe zadania.